четвер, 30 червня 2016 р.

Ані жодної хвилинки для нудьги!

Звіт про роботу пришкільного табору з денним перебуванням дітей «School camp» на базі спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 106 Шевченківського району м. Києва

Швидко спливає час... І знову літо. Ще один навчальний рік дійшов до свого логічного завершення. Пройшли підсумкові та перевірочні роботи, навчальні екскурсії і в нашій школі, як і в інших школах країни, 31 травня гостинно розпочав свою роботу пришкільний оздоровчий табір з денним перебуванням.


Для багатьох батьків із різних причин такий спосіб оздоровлення дитини є єдино можливим. Далеко не кожна сім'я може відправити свою дитину на море або в дитячий санаторій. Навіть путівка в заміський табір вимагає значних матеріальних витрат. Оздоровлення ж у пришкільному таборі, особливо завдяки підтримці міської влади, стає доступним кожній сім'ї, а для малозабезпечених і багатодітних сімей, дітей-сиріт - узагалі безкоштовним.

Для школи пришкільний табір достатньо наболіле питання. Організація його роботи й функціонування протягом майже всього місяця лягає на плечі адміністрації школи та вчителів початкової ланки. В учнів старших класів цей час співпадає з іспитами та практикою, тому вчителі-предметники працювати в табір приходять лише на незначний час. Дуже важко розраховувати на творчу енергію та ентузіазм учителя по закінченню навчального року, коли нервова система виснажена й потребує відпочинку, чи хоча би зміни виду діяльності. Вихованці пришкільного табору також за рядом обставин змушені залишатися ще майже на місяць у стінах школи, що, звичайно, не сприяє оздоровленню. Особливо це стосується шкіл розташованих серед асфальту міських вулиць, а подорожі за межі міста за браком коштів узагалі неможливі.

Як, попри всі «мінуси», зробити час перебування в таборі цікавою, корисною та яскравою частиною літніх канікул? Вихід тут один. Не можеш змінити обставини - зміни своє ставлення до них, перетвори «мінуси» на «плюси»! Замінити рутинну повсякденну роботу творчою, скрізь бачити позитив, не зводити оздоровлення учнів тільки до посиленого триразового харчування, прогулянок на свіжому повітрі та денного сну з читанням казок, не відкидати жодної цікавої та корисної пропозиції стосовно організації табору - ці завдання треба виконати, щоби 18 днів табірної зміни не перетворились на змарнований час.

Колектив вихователів та керівників гуртків - це ті ж самі вчителі, які відпрацювали весь навчальний рік, а не досвідчені працівники заміських таборів? Зате добре знаєш кожного й кому яку справу доцільно довірити!

Наш табір не на березі річки й не у зеленому гаю, а на шкільному подвір'ї? Зате все під рукою, і вихователь добре знає всі небезпечні місця й може раціонально використовувати шкільне приміщення та подвір'я.

Вихованці - не нові цікаві обличчя, а ті ж самі «Миколки та Петрики»? Зате добре собі уявляєш психологічні особливості кожного й можеш попередити можливі конфлікти. А також продуктивно використовувати можливості учнів, охоплених позашкільною роботою (музична, хореографічна, спортивна школи тощо).

Учителю впродовж навчального року в погоні за успішністю та якістю знань залишається небагато часу на різноманітні цікаві виховні заходи, а на розважальні й зовсім часу нема. Коли ж, як не в першій місяць літніх канікул надолужити та вдосконалити те, що за браком часу залишилось незакінченим!

Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх задумів і планів. Тільки правильно спланована, з урахуванням потреб дітей у самореалізації робота пришкільного оздоровчого табору може дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.

Наш табір називався «School camp» невипадково. Табір працював на базі спеціалізованої школи з поглибленим вивченням англійської мови. Крім того, у нашому таборі працював ще й мовний табір, де заняття проходили 3 рази на тиждень по дві години. У таборі було чотири загони, і назви своїх загонів діти пов'язували із дружбою та посмішкою. Кожний загін мав улюблену пісню та свою власну речівку. Стіннівка та емблеми загонів не мали якогось певного зразка, але завжди були пов'язані з вибраною назвою та темпераментом загону.

Кожний загін розміщувався в окремому класному приміщенні й мав ігрову кімнату. Діти на час денного сну розміщувалися у шести кабінетах, переобладнаних під спальні. Затишок і комфорт у цих приміщеннях - це окрема гордість вихованців, бо створювалася безпосередньо за їх участю.

Діти з великим бажанням працювали над іміджем свого загону. Ця робота сприяла мобілізації та згуртуванню, усвідомленню, що вони - члени однієї команди.

Із першого дня в таборі розпочалися змагання між загонами. На ранковій лінійці оголошувався план заходів на день, а на вечірній - підбивався підсумок, нагороджувалися переможці конкурсів і змагань та оголошуються завдання на наступний день. А ще в таборі велася відео– та фото-зйомка, де відбивалися всі визначні події, що проходили у житті табору, задля того, щоб в кінці табірної зміни діти разом з батьками змогли передивитися невеличкий фільм.


Виховна робота у нашому пришкільному оздоровчому таборі базувалася на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективної творчої справи й полягала у проведенні кожного дня змістовної, цікавої, активної справи. Звичайно, що реалізація завдань змісту роботи залежить від педагогічного колективу, його виховного потенціалу та майстерності. Свіже дихання у щоденний виховний процес вносили керівники гуртків Люлька О.С., Пославська М.А., музичний керівник Кубська О.В., та заступник начальника табору Куліш М.М.

На чолі кожного загону у пришкільному оздоровчому таборі стояв педагог-вихователь, який забезпечував виконання дітьми розпорядку дня, організовував їх побут і готує та проводив оздоровчі та виховні заходи згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору.

План виховної роботи був насичений різноманітнішими заходами та складався з урахуванням побажань дітей. Перш за все дітей привертають змістовні культурно-масові заходи, яскраві дійства та особиста участь у всіх справах. Ураховуючи всі об'єктивні та суб'єктивні можливості, рівень розвитку й вихованості та реальні запити учнів, виховна робота у «School camp» мала на меті комплексну реалізацію пріоритетних напрямів виховання, зокрема патріотичного, морального, естетичного, фізичного, екологічного, які були тісно взаємопов'язані, доповнювали одне одного.

Спортивно-оздоровчий напрям роботи включав в себе різноманітні спортивні змагання (веселі старти, козацькі розваги, футбольний турнір, турнір із шахів). За проведення цих заходів на належному рівні відповідали учителі фізичного виховання Ленська Т.А., та Емішянц Ф.С. Кожний ранок у таборі починався з ранкової гімнастики, яку проводили фізкерівники на свіжому повітрі в затишних куточках шкільного подвір'я.

Особливою популярністю користувався у вихованців художньо-естетичний напрям роботи, бо саме заходи такої спрямованості сприяють розвитку обдарованості, дозволила учням реалізувати свої творчі можливості, спробувати себе в різних ролях, проявити свій творчій потенціал. Завдяки пропозиціям дітей у таборі з'явились такі заходи: «Танці народів світу», «Мода майбутнього», «День української вишиванки та української пісні», шаховий турнір, «День казки», «День гумору», конкурс знавців іноземної мови, вікторина «Найрозумніший» та ін. Ці заходи тільки на перший погляд здаються розважальними. Під час підготовки до них та під час проведення учні розкрилися з найнесподіваніших сторін. Майже кожна дитина спробувала себе на табірній сцені в певному амплуа: артиста, співака на караоке-майданчику, красуні-моделі, шукачем пригод, режисера чи актора. Вихованці хореографічної школи відчули себе справжніми «зірками». Діти, які під час навчального року особливо не проявляли організаційних і творчих здібностей, отримали можливість «запалити свою зірку».


Щоб у дітей не залишалося жодної хвилинки для нудьги, на період роботи «School camp» у школі розпочинають працювати «літні» гуртки. До повноцінної гурткової роботи залучаються вчителі образотворчого мистецтва, трудового навчання, музики, англ. мови. На базі гуртків успішно пройшли майстер-класи народної творчості та музейного мистецтва. Заняття гуртків проводилися в ігрових кімнатах. Протягом дня вихованці кожного загону маюли можливість відвідати три різні гуртки. Графік роботи гуртків складався так, щоб чергувались різні види діяльності (спорт, художня праця, музика, хореографія, театралізація). Кожного дня розклад роботи гуртків змінювався.

Крім того до вихованців табору завітало безліч цікавих особистостей: чемпіон світу з фехтування Юрій Іванович Чиж з чемпіонським уроком, «Школа економіки», театральна та танцювальна студії, представники поліції:

Згідно з виховним планом роботи табору складався план виховної роботи кожного загону, де враховувалися загальнотабірні заходи й час, необхідний на підготовку до них. Чітка та злагоджена робота адміністрації, учителів, працівників шкільної їдальні, технічних працівників дозволила зробити незабутнім і корисним відпочинок для 60 учнів, які отримали путівки у «School camp».

Так минали цікаві літні дні у стінах рідної школи. Найкращою оцінкою натхненної праці педагогів були дитячі слова жалю з приводу закриття зміни та подяка за весело проведений час. Свої побажання та подяки батьки залишили у книзі відгуків.

Немає коментарів:

Дописати коментар